Flygtur

0kommentarer


Vaknade till klarblå himmel o strålande sol imorse, perfekt väder för en ridtur! Hämtade upp svärmor o drog iväg till stallet.

Testade den nya barbacka-jorden idag, tycker nämligen att jag får mycket bättre kontakt med Fylkir utan sadel men vill ändå ha stödet av stigbyglar.

Det var en härlig tur, Fylkir lyssnade bra o gick ner på tygel åt båda hållen. På hemvägen red jag på lång tygel o bara njöt...

Rätt vad det var så blev Fylkir skrämd av något o stack iväg i världens fart!! Jag tappade stigbyglarna men lyckades klamra mig kvar ändå. Gjorde allt för att försöka få stopp på honom, men det gick bara fortare o fortare!

Jag visste att jag var tvungen att få stopp på honom innan svängen, annars skulle jag ramla av! Dessvärre så misslyckades jag med det, så när svängen kom lyckades jag inte klamra mig fast längre. Jag flög som en vante, rakt in i ett träd, medan Fylkir sprang vidare hemåt!

Jag blev liggande ett tag o kippade efter luft. Ryggen hade fått sig en rejäl smäll mot trädet.

Väl uppe på benen igen ringde jag svärmor så hon gick komma o möta upp mig o fånga in Fylkir. Knäppa häst!!

Känner mig rejält mörbultad nu o har ont i både rygg, nacke o huvud. Hoppas att det ger med sig inom några dar, annars får jag nog kolla upp det...

Kommentera

Publiceras ej