Bra träning!

0kommentarer


Idag var det dax för hundkurs igen. Förra veckan kändes det inte alls bra. Diablo hittade ett nytt hatobjekt o hade väldigt svårt att släppa det. Det var inte bara en gång under den kvällen som jag hade tårar i ögonen o bara ville ge upp! Tur som va så fick Rebecca o Erik (kursledarna) mig på bättre tankar, o vi fick till ett riktigt bra avslut på kvällen!

Så idag var det med blandade känslor som jag åkte till kursen. Vi började med en gemensam promenad, där Diablo fick gå sist. So far so good! Men så fort vi skulle börja träna på hundmöten o Storm (hatobjekt 1) vände sig om så drog Diablo igång! Även när Ronja (hatobjekt 2) kom nära så taggade han igång! Övriga hundar sket han fullständigt i...

Rebecca tyckte då att vi skulle försöka lösa upp "knuten" mellan Diablo o Ronja. I början gick det inte alls, men ju längre tiden gick desto bättre gick det. O tillslut så brydde han sig knappt om o snegla på henne. Yes!!! :-)

Efter fikastunden var det dax att plocka ut hundarna igen. Jag höll mig medvetet lite på avstånd från de andra, just för att jag ville hålla kvar den goa känslan o jobba upp hans positiva humör. Det visade sig vara en bra taktik för han brydde sig knappt om något annat, varken hatobjekt 1 eller 2. ;-)

Vi avslutade hela passet med att Diablo fick ha långlina på, o på det viset simulera att han var lös. Jag gick fram o tillbaka framför de andra hundarna med Diablo "lös" o det gick kanonbra!! En gång spände han upp sig o ville börja mucka gräl, men det räckte i stort sett med att påminna honom om att det var med mig han skulle va så släppte han det.

En klockren inkallning framför alla hundar fick avsluta kvällens kurs för mig o Diablo innan vi sprang till bilen.

Har en härlig känsla i kroppen efter kvällens framsteg! Tänker leva på detta så länge jag kan! Vem vet, snart kanske det kommer ett bakslag igen...

Kommentera

Publiceras ej