Framsteg

0kommentarer


För en vecka sen så hade svärmor fixat så att jag skulle få rida för Malin i stallet. Tanken var att jag skulle få lite tips o trix för hur man "bör" rida Fylkir.

Det var en mycket givande timme, där hon instruerade mig i hur jag lättast får honom följsam och går ner på tygeln. Jag fick bekräftat att jag gjorde rätt, men att jag inte får ge mig förtidigt! Fylkir är van att få göra lite som han vill, och att vara följsam är inget vi har tränat nått vidare på tidigare. Han är därför en riktigt stönbock när man börjar ställa krav på honom. Jag har då "gett upp" o trott att jag gör fel, men så var alltså inte fallet! =)

Idag när jag red honom var det som att rida en helt ny häst! Han var mycket mer följsam o stönade inte alls emot på samma sätt som förr. I vänstervarvet (hans "bästa" varv) behövde jag knappt göra nånting för att han skulle lyssna o söka sig ner på tygeln! =)
I höger varv fick jag jobba lite mer, men han "gav upp" mycket snabbare idag. Svärmor, som stod vid sidan om, tyckte att det såg riktigt bra ut! Känns kul o höra!

Han är allt rätt go den där Fylkir ändå! =)

Kommentera

Publiceras ej