Det rullar på

0kommentarer


Nu var det ett tag sen jag skrev nått här...

Har väl egentligen inte hänt så där väldans mycket att rapportera om, livet och vardagen rullar på som vanligt...

Kursen som jag gick med Diablo har avslutats. Måste säga att vi har gjort väldiga framsteg! Främst gällande hundmöten, som ju faktiskt var mitt mål. Det är inte hundraprocentigt riktigt ännu, men vi har kommit en bra bit på väg! Istället för att göra utfall så "väljer" Diablo allt oftare att pipa och gnälla istället...
Jag kommer självklart inte nöja mig med detta beteende, men just nu är jag riktigt stolt o nöjd över att det går så pass bra som det gör! Framgångarna är för tillfället fler än motgångarna...

Bara för nån dag sen mötte vi en hund på promenaden som stretade och drog i kopplet, ägaren hade ingen vidare koll... Vid dessa lägen, när den andra hunden inte har nån styrning från sin ägare, brukar Diablo bli ett "monster". Hunden var max tre meter ifrån oss när Diablo spänner upp sig o börjar grymta. Ett bestämt NEJ och påkallande av uppmärksamheten och Diablo hade fullt fokus på mig!! Snacka om att jag blev nöjd!!

Nu inväntar vi att nästa kurs ska dra igång. Vi är anmälda till en lydnadskurs med fokus på momentinlärning, tanken är ju att vi nån gång ska våga oss ut på lydnadsplanen o tävla...

Nää, nu ska jag pussa lite på sambon o se de sista 30 minuterna av EM-kvalet...

Kommentera

Publiceras ej