En olycka kommer sällan ensam...

1kommentarer


Idag blev det, precis som planerat, en tur ut i naturen för att grilla korv. (Kort kommer så snart jag har fått dom från herr&fru Bhasin!)
Vi (jag&Tom, Theo&Diablo, herr&fru Bhasin, Draco och Rebeckah) åkte ut till Segerstads skärgård. Solen sken o det var alldeles lagomt kallt, eller ja, kanske lite för varmt tillochmed! ;)

Ingen hade gått där före oss, så det var en hel del snö på vissa ställen. Väl framme vid grillplatsen fick Theo och Draco springa lösa. Dröjde inte länge förren vi märkte att Theo blödde! Han hade lyckats skada ena sporren!

Vid närmare undersökning såg jag att klon hade delats mitt itu. Theo hade inte sagt ett pip! Det var inte mycket annat än att ringa till Solstadens Smådjursklinik och höra om de hade någon tid för oss idag. De ville ha in oss omedelbums, så vi slängde i oss våra korvar o sen var det bara att traska iväg till bilen igen...

Väl inne hos veterinären blev Theo sövd, och vi fick lämna honom i undersökningsrummet i drygt 30 minuter. Under tiden gick vi en kort promenix med Diablo, sen satt vi i väntrummet o rullade tummarna. Diablo skötte sig över förväntan, med tanke på alla hundar som var där inne. Jag passade på att träna lite trix, och det fick honom att slappna av så pass att han struntade i de andra! =) Duktig Skrot!

Theo skötte sig exemplariskt, som alltid! Mammas hjärtegull! När han hade fått uppvakningssprutan tog det inte lång tid förrens svansen började slå mot golvet. Klokapseln är borttagen, och tassen är ordentligt bandagerad. Theo måste ha tratt på sig i några dagar tills pulpan har läkt ihop. Nu ligger han helt utslagen i bädden...

En olycka kommer sällan ensam, brukar man ju säga. Först min uvi, sen detta...vad kommer härnäst?? Får hoppas att det räcker med detta. Det ekar tomt i plånboken just nu...


1 kommentarer

Annelie

08 Jan 2011 18:20

Men usch vad är det jag läser! Hoppas ni kryar på er bägge två! Det går alldelses för lång tid nu mellan vi ses tycker jag! Dags för fika/promenad snart=?

Kommentera

Publiceras ej