Edvin 1 år!

0kommentarer

Idag fyller mosters goding (en av fyra...) ett år!! Barnkalas stod självklart på schemat för dagen. Jag smet från jobbet redan klockan tre för att hämta Diablo på dagis och åka hemåt. Jag o syster yster hade bestämt att vi skulle samåka, men innan dess var hundarna tvungna att få sitt.

Hinner knappt lämna jobbet förren jag får ett sms från syrran där hon undrar om jag kan ta med hennes barn till kalaset. Syrran var nämligen sjuk! Sagt o gjort, efter hundpromenad var det dax att packa in barnen i bilen o ge sig iväg. Skulle bara tanka först...

Sätter nyckeln i tändningen och ska vrida om, då ringer syster2; "Kan du köpa med tårtbotten? Jag glömde!" Visst, jag passerar ju ändå närköpet, så inga problem! Snabbt stopp, säger till barnen att inte köra iväg med bilen, och in för att köpa tårtbotten. Självklart var det slut!! Jaja, jag provar på macken istället. Skulle ju ändå tanka...

In på macken, men näää, ingen tårtbotten där heller! "Hur många fyller år idag igentligen??", frågar 5-åringen. Kommer överens om att vi gör ett sista försök på ICA, "Där finns det säkert!" (samma 5-åring).

Yes! Tårtbotten inhandlad, NU åker vi på barnkalas!! På väg till syster2 spekulerar 5-åringen på vad som skulle hänt om det inte funnits tårtbotten på ICA... "Då hade vi fått åkt till Amerika!" Smart kille det där... =)

Barnkalaset var trevligt värre, saft o bullar och självklart gräddtårta! Självaste födelsedagsbarnet var lika go´o gla´som vanligt! Fina presenter fick han oxå, av mig o Tom blev det kläder. Det verkade uppskattas.

På vägen hem skulle barnen hjälpa mig att hålla utkik efter älgar. Det gick sådär... Väl hemma var det två små grabbar som fick väckas.


Nu blir det sängen för min del oxå, så ingen behöver väcka mig på jobbet imorn! ;)


Kommentera

Publiceras ej