Inoff på 4H-gården

1kommentarer

Igår var det då dax för ytterligare en inoff utställning för "lilla" Diablo. Denna gång fick storebror följa med o hålla sällskap i buren. =) Båda hundarna skötte sig utmärkt (som vanligt ;) ). Jag hade även lyckats lura dit Britt-Marie från jobbet. Hon älskar boxer och utställningen anordnades av Boxerklubben i Närke och Värmland, mycket lämpligt tyckte jag. Det var även första gången som B-M såg mina busar IRL och hon blev mäkta imponerad! =)

Många fina hundar deltog, och bedömningen drog ut lite på tiden... Men tillslut så var det då äntligen dax för Diablo att äntra ringen! Han skötte sig utmärkt, men som vanligt så var han ensam i sin klass. =( Domaren verkade dock gilla vad hon såg, men tyckte att han hade lite för lite "substans". Inget HP denna gång, men en 1:a i kvalite iaf!

Kritiken blev som följer;
Maskulin hane. Kraftfullt huvud med bra uttryck. Bra underkäke. Ädel hals. Flat och grund bröstkorg. Bra benstomme. Välvinklad. Perfekt samlade tassar. Välgående och välvisad.

Mest stolt är jag nog faktiskt för välvisad. Det visar ju att jag sköter mitt jobb, och att jag åtminstonde ger sken av att jag vet vad jag håller på med! ;)

Några kort blev det dock inte denna gång... Det var Tom som skulle sköta kameran, men han (miss)lyckades tyvärr med "alla" tre kort han försökte med... Bättre lycka nästa gång!







1 kommentarer

Annelie

23 Mar 2010 15:30

Ni var så duktiga=)

Kommentera

Publiceras ej