Inoff utställning i Filipstad 6 juni

3kommentarer

Filipstads Brukshundklubb hade sin årliga inofficiella utställning på nationaldagen. För skojs skull så hade jag anmält båda hundarna, tänkte att det skulle va kul att få en bedömning på Theo.

Amstaffarna var först ut i ringen o båda mina hundar skulle in samtidigt! Som tur var så hade jag förberett mamma på att hon kanske skulle behöva hjälpa till. Jag sprang med Theo och mamma fick springa med Diablo. När det kom till den individuella visningen så ställde jag först Theo och sen bytte jag till Diablo.

För att vara första gången för Theo i en utställningsring så skötte han sig riktigt bra! Han saknade dock fart o "drive" i traven och det var även något som domaren anmärkte på. Sen var han även väldigt intresserad av vad de pysslade med i domarbåset, så så fort det prasslade lite eller någon rörde på sig där så ville han fram o kika. =) Trots detta så tyckte jag han skötte sig kanon o fick en bra kritik. =) Theo blev placerad som tvåa och fick hederspris (HP).

"Maskulin hane av utmärkt typ och storlek. Tångbett två tänder, för övrigt bra bett och tänder. Mörka vackra ögon. Skulle önska något kraftigare underkäke. Bra  ben och tassar. Korrekta vinklar fram och bak. Något lång i ländpartiet. Parallella rörelser från alla håll, skulle önska mera drive. Visas i mycket bra kondition. Välvisad."

 

 

Diablo fick som sagt springa första o sista varvet med mamma. Eftersom jag sprang först med Theo, så ville Diablo inte alls springa fint bredvid mamma. Han gjorde istället allt för att komma ifatt mig... Även vid den individuella bedömning när jag sprang med honom så trilskades han, och ville inte riktigt visa upp sig från sin bästa sida. Däremot så stod han riktigt bra! Alltid ett plus! =) Diablo blev placerad som trea och fick hederspris (HP).

 

"10 månaders junior hane av utmärkt typ och storlek. Bra tänder och bett. Bra pigment. Skulle önska något kraftigare nosparti och underkäke. Bra ben och tassar. Välvinklad fram och bak. Något sluttande kors. Utmärkta rörelser från alla håll. Dock lite lösa armbågar framifrån. Visas i mycket bra kondition. Välvisad."

 

 

 

 

 

3 kommentarer

Nicole

09 Jun 2010 10:31

Hej!

Har du skrivit i min blogg innan? Känner inte igen din blogg, men känner igen Theo från amstaffwebben :)



Jo då IF betalde ut till mig senast alfons låg på helsingborg och räkningen var uppe i 13.. Men de är så himla dyra om man jämför med andra!

Annelie

09 Jun 2010 15:05

Duktiga de är pôjkera! Roligt att Theo fick så bra kritik=D

Anna

12 Jul 2010 11:44

Men åh fina killen <3, Theo med såklart.



kramar till er

Kommentera

Publiceras ej