Ridtur

0kommentarer

Svärmor är bortrest denna vecka, så då får jag låna pållen o rida hur mycket jag vill. =) Så i förmidda´s passade jag o Madde (Toms kusin) på att ta en härlig ridtur i skogen. Eftersom jag inte känner till några ridvägar överhuvudtaget i Ö Deje så var det guld värt att ha Madde med sig. =)

Svärmor säger hela tiden att Fylkir (ja, hästen heter så...) är så skvättig o tittig, så man får lov att vara "vaken" när man rider honom. Men detta märkte jag inte av alls idag. Han är ju lugnet självt! =) O då kom det till och med en traktor o körde förbi oss! Kanske är det så att svärmor spänner sig när hon rider honom eftersom hon har ramlat av honom några gånger. Detta kan ju faktiskt göra att Fylkir också blir spänd...

En mysig tur hade vi iaf, jag o Madde med pållarna. =) Eventuellt ska vi ta en långritt imorn på ca tre timmar, det beror lite på vädret.

Fylkir vintern 2008

 

 

Kommentera

Publiceras ej