Underbart!!...eller inte..?

0kommentarer

Idag har det vart en sån där härlig fredag! Det har till och med varit kul o jobba! ;) Inte för att jag har presterat så enormt mkt idag, men ändå! ;)

Många härliga pratstunder har det blivit och lååånga fikaraster! Hur är det man brukar säga, när cheferna är borta... ;)

Idag fick vi även det efterlängtade beskedet som vi har gått och bävat över. En av våra kollegor är tjänstledig, och vi vill INTE ha tillbaka denna person! Idag fick vi då tillslut reda på att h*n har lämnat in sin avskedsansökan!! Yieehoo!! Satans vad underbart!!!
Ni tycker kanske att jag är grym nu, men då kan jag tala om att denna person har begått tjänstefel sååå många gånger och kommit undan med det! H*n har även struntat helt i vad vi har kommit överens om inom teamet, och istället kört sitt eget race! Dessutom lämnade h*n efter sig såå många felaktiga grejjer som vi var tvugna att reda ut. Det är rena turen att vi orkade hänga i, och inte gick rätt in i väggen!! Så, jag tycker nog att jag har all rätt i världen och fira att h*n sa upp sig idag!! =)

Tyvärr så var ju lyckan tvungen att rubbas något... Jag fick idag se vad domen blev för den djurägare som jag polisanmälde under min tid i Filipstad. Djurägaren hade struntat i att verka klövarna på sina kor och tjurar under en så pass lång tid att djuren gick på knäna!! Usch! Det gör så ont i mig när jag tänker på det!! Skitstöveln blev FRIAD!!! Just det, friad!! Jag fattar inte alls hur detta har kunnat gå till!! Vi hade bildbevis från slakteriet och en veterinär som vittnade, men nej... Rätten gick på djurägarens historia! Helt jäkla sjukt!!
Hoppas hoppas att länsstyrelsen överklagar beslutet och att skitstöveln döms i en högre instans!



Pilutta dig!

 

 

Kommentera

Publiceras ej