Anlagsprovet, here we come!

0kommentarer

Idag tyckte jag att det var dax för grabbarna att få spåra igen. Var på ett nytt ställe även denna gång, det var rätt mkt ris i skogen, men helt ok ändå.

Denna gång fick Diablo börja. Snacka om arbetsvilja i den hunden! Jag hade gjort ett spår med fyra vinklar, nästan i klass med ett anlagsprov. Spåret fick ligga i ungefär tre timmar. Det blåste och regnade en del under tiden spåret fick ligga till sig, men Diablo fixade det galant! =) Han ringade andra och tredje vinkeln. Vid fjärde och sista vinkeln snurrade han ett bra tag, han passade även på att ta en vattenpaus i ett dike. =) Bortsett från vattenpausen jobbade han på riktigt bra! Han sökte non-stop och börjar även få upp farten. När han väl kom på rätt spår igen började svansen gå. Han verkligen ÄLSKAR att spåra! För att inte tala om när han väl hittar klöven! Han hoppar o skuttar o slänger omkring klöven! Det är såå kul att se honom, såå stolt såå! =)

Ska låta honom gå några fler spår i samma klass som detta. Sen tror jag faktiskt att han är klar för ett anlagsprov! Så innan vintern ska vi banne mig ha fixat det!! Sen är det bara att träna på inför öppen klassen o ett championat till våren! =)

Theo då?

Även han ÄLSKAR att spåra, men har ju tyvärr alldeles för bråttom. Theo´s spår blev rätt kort, endast två vinklar. Första vinkeln klarade han galant, men sen bara rusade han på! Jag fick hejda honom både en och två gånger innan han fattade att han var på väg åt fel håll och sökte rätt på spåret igen. Klöven hittades tillslut, men innan dess hann Theo även med att ta sig ett dopp! Helt ofrivilligt, och han såg verkligen förvånad ut när han kom upp! Sötingen! =)

Nu ligger mina duktiga grabbar o sussar i soffan.
Ska försöka väcka dom o få med dom ut på sista kissrundan.

Lättare sagt än gjort! =)



Kommentera

Publiceras ej