På väg att försvinna?

2kommentarer

Är traditionen med påskkärringar på väg att försvinna??

När en annan var liten så gick alla barn påskkärring. Jag och mina kompisar kunde vara ute i timmar och knacka dörr. Allt för att få så mycket godis som möjligt. Oftast fick man ihop så mycket godis att det räckte i flera veckor! =)

Med tanke på detta köper jag alltid på mig massvis med godis inför påsk. Vore så förargligt om godiset inte skulle räcka till alla söta påskgummor och -gubbar. Tyvärr verkar det som att den traditionen är påväg att försvinna. Vi har bara haft två besök här idag, varav det ena var från min systers småkillar, och det andra var från Hilda och Oskar (barnen till Charms ägare). That´s it!!

Hörde på radion att Halloween håller på att ta över påsktraditionen. Så istället får att gå påskkärring på påsk, så klär man ut sig till monster på halloween istället och skriker "Bus eller godis". Kalla mig gammaldags, men jag tycker det känns trist...








2 kommentarer

Annelie

04 Apr 2010 15:49

Hoppas ni kryar på er,synd att ni blev sjuka nu! Tänk vad otroligt jag tänkte ta samma bild som du och lägga in i mitt inlägg men det blev ett annat. Sjukt att det är så lika ibland!

Anonym

06 Apr 2010 09:51

Hoppas ni är friska nu!Vi får komma åh hälsa på nån dag!

Kommentera

Publiceras ej